פתיחת דף עסקי בפייסבוק היא המלצה חמה לכל עצמאי או בעל עסק שטרם עשו זאת. מדובר בתהליך פשוט וקל לביצוע והוא מאפשר לכם להיות עם נוכחות עסקית ברשת החברתית הנפוצה בעולם. גם אפשרויות הפרסום שיפתחו עבורכם יהיו הטובים ביותר שאתם יכולים לחשוב עליהם.
קשה לדמיין חנות, בעל עסק או עצמאי נותן שירות שאין להם דף עסקי בפייסבוק כיום. מדובר על דבר אלמנטרי ביותר שמאפשר חשיפה וזמינות עבור 5 מיליון ישראלים שחברים ברשת הזאת. אבל נוכחות לשם עצמה היא לא המטרה בדרך כלל וכל מי שמחזיקים דפים עסקיים בפייסבוק עושים זאת בעיקר בשל 5 סיבות טובות לכך.
5 סיבות טובות לפתוח דף עסקי בפייסבוק
הסיבות העיקריות לפתיחת דף עסקי בפייסבוק הן:
- ערוץ תקשורת ישיר – פתיחת דף עסקי בפייסבוק הוא ליצור ערוץ תקשורת מהיר ודינאמי שאתם מוסיפים לעצמכם. כל מי שיחפש אתכם ברשת עצמה או מחוץ לרשת במקרים רבים, יגיע אל הדף העסקי שלכם ויוכל לשלוח לכם הודעה שתגיבו עליה. זאת יכולה להיות בקשה, תלונה או רצון להזמין שירות או לבצע רכישה. עבור רבים מדובר באמצעי קל ונוח לשימוש און ליין.
- הפרדה בין הפרטי לעסקי – אף אחד לא רוצה לחפש עורך דין מסחרי ולהגיע לעמוד שהוא מופיע בו בבגד ים מהחופשה האחרונה או שותה בירה עם חברים. דף עסקי מאפשר לשמור את החיים הפרטיים לפרופיל הפרטי שלכם, זה המיועד לחברים קרובים או בני משפחה, ואילו את הפעילות העסקית להציג ללקוחות פוטנציאליים שמעוניינים ליצור עמכם קשר עסקי.
- תוכן מקצועי עם ערך – ניהול דף עסקי בפייסבוק מאפשר לכם לפרסם תכנים מקצועיים שנותנים ערך לעוקבים אבל גם בעלי קריאה לפעולה מצדם. לדוגמא עבור מעצבת פנים ניתן להעלות טיפים על עיצוב פנים, פרסום של טרנדים חמים, מוצרים חדשים ומיוחדים לבית וגם פרויקטים אחרונים שביצעתם. כל אלו נותנים ערך למבקרים וגם יגרו אותם ליצור קשר בעתיד כדי לשכור את השירות שלכם.
- אפשרות פרסום ממוקד – היתרון המרכזי ביותר של ניהול דף עסקי בפייסבוק הוא היכולת לנהל קמפיין פרסום לקהל יעד ממוקד בתקציב נמוך יחסית. פרסום בפייסבוק אפשרי לקהל לקוחות רלוונטי עבורכם, עם סבירות גבוהה שיצור קשר או יזמין את השירות או המוצר שלכם. לדוגמא חנות למשחקי ילדים יכולה לפרסם רק לאימהות לילדים עד גיל 9 מאזור פתח תקווה ורמת גן. דוגמא אחרת היא של חדר כושר חדש שנפתח בקריית מוצקין ומכוון את הפרסום שלו לתושבי הקריות בגילאים של 25 עד 45 שהתעניינו לאחרונה בכושר, פעילות אירובית או חיטוב הגוף.
- ניטור ובקרה – אחד הכלים החזקים ביותר של שיווק בפייסבוק הוא יכולת ניטור ובקרה של כל פוסט שפרסמתם או קמפיין פרסום שאתם מנהלים. אפשר לקבל מידע לגבי מי צפה בפוסט, איך הגיבו אליו, מה התפוקה שלו ביחס לפוסטים דומים אחרים וכן הלאה. האפשרות של מידע סטטיסטי שכזה, בזמן אמת יש לאמר, הוא יקר מפז ומאפשר לכם לשפר את הפרסומים שלכם כל הזמן כדי להעלות את הפוטנציאל שלכם לעסקה עם הלקוח.
לסיכום דבר נציין שלא משנה מה המקצוע שלכם והאם אתם עסק של נותן שירות או חנות עם מגוון מוצרים למכירה, הנוכחות שלכם בפייסבוק וניהול קמפיין פרסום ברשת הזאת הם חובה עסקית.
המאמר נכתב בשיתוף עם סוכנות Viral Marketing אשר מעניקה שירותי שיווק דיגיטלי לעסקים.