השיטה הוותיקה של משלוח הודעות SMS לנמענים במועדון לקוחות שלכם או ברשימת תפוצה שאתם מנהלים בהתאם לחוק הספאם יעילה מתמיד. כולנו מסתובבים עם מכשיר סלולרי צמוד ועושים בו שימו שלאורך כל שעות היום. הודעת SMS שיווקית שאנו מעוניינים לקבל ועם ערך עבורנו יכולה להוביל בקלות לפעולה שנבצע. יש כמובן משמעות גבוהה למבנה ולתוכן של אותה ההודעה וזה כבר עסק למקצוענים.
ניהול קמפיין שיווק למועדון לקוחות דיגיטלי או לרשימת תפוצה קל ופשוט לתפעול אבל יש חשיבות גבוהה מאוד לאיכות התוכן השיווקי בכל הודעה ששלוחים לנמענים.
יש את הרשימה, יש רצון של הנמענים ברשימה לקבל הודעות שיווקיות מכם וכעת נותר רק לשלוח את ההודעה הנכונה עבורם. זה גם נשמע פשוט יחסית אבל למען האמת שליחת SMS לרשימת תפוצה זאת מומחיות שיש לפתח עם הזמן או לשכור שירות של בעל מקצוע המתמחה בכך.
איך כותבים SMS שיווקי מוצלח?
יש חשיבות רבה מאוד לניסוח בעת שליחת הודעות SMS לעסקים עם רשימת תפוצה אבל יש משמעות לכמה אלמנטים נוספים שיהפכו כל הודעה למשתלמת במיוחד עבורכם.
האלמנטים החשובים בשליחת הודעות SMS:
- שולחים רק לרשימת תפוצה – ראשית כל חשוב שתהיה לכם רשימת תפוצה של נמענים שאישרו קבלת הודעות שיווקיות מכם. חוק הספאם מאפשר בקלות לתבוע עסקים ששולחים הודעות SMS לכל העולם ולא לרשימה מאושרת שלהם. מעבר לכך, ניהול מועדון לקוחות עם רשימה של נמענים שמחכים להודעות הללו, יותר קל לגרום להם להגיב כפי שאתם רוצים להודעות הללו ולקבל יחס המרה גבוה לקמפיין.
- פניה עם יחס אישי – הודעות SMS עם פניה אישית של שם הנמען ואפילו עם פרטים נוספים עליו שיש לכם במועדון הלקוחות כמו למשל יום הולדת או יום נישואין, יכולים לעשות פלאים בהודעה שלכם. דוגמא לכך היא הודעה כמו: "מזל טוב ליום ההולדת שלך גברת רינה ישראלי" או "שלום רפי כהן, יש לנו מתנה מושלמת ליום הנישואין שתחגגו מחר".
- כותרת ברורה ועם ערך – מעבר לשם ומשפחה או מידע אישי ממוקד ללקוח, יש לשים דגש על משיכת עניין שלהם להודעה ודחיפה לפתוח אותה. זאת תעשו רק כאשר הנמען ירגיש שיש לו סיבה לפתוח את ההודעה או במילים מקצועיות יותר –מתן ערך ללקוח. כותרת פתיחה לדוגמא: "הגיע המוצר X ורק לחברי המועדון שלנו יש 20 אחוז בקניה שלו ל 24 שעות הקרובות" יעשה פלאים.
- העברת המסר בצורה ברורה – לא צריכים להציק לנמען. ההודעה חייבת להיות ברורה, קצרה ועם קריאה לפעולה נוחה. דוגמא לכך: "שלום מר כהן, לכבוד יום האהבה יש לנו מוצר חדש שבת זוגך מאוד תאהב ואתה זכאי ל 20 אחוז הנחה רק היום. לחץ כאן למידע נוסף".
- תיזמון נכון של המסר – לרוב נהוג לשלוח הודעות SMS בשעות הערב שנמצאו כזמן נוח עבור הנמענים לקרוא אותם כשהם לא בשעות העבודה או סידורים וכדומה. מצד שני לעתים יש אינטרס לתזמון אחר והכל תלוי בעסק או במוצר שמשווקים. דוגמא לתזמון נכון עבור פיצרייה: "הערב יש את הדרבי הגדול ואנו נשמח לשלוח לך כל פיצה שתבחר ב 15 אחוז הנחה". משלוח הודעה ברורה וממוקדת שכזאת שעתיים לפני המשחק תעשה את העבודה.
ניסוח נכון, תזמון חכם ופניה אישית ו/או רלוונטית, יבטיחו שתנצלו נכון חבילות SMS לעסקים שרכשתם עבור שיווק באמצעות הודעות SMS למועדון הלקוחות שלכם.
המאמר נכתב בשיתוף עם SMS PLUS מערכת דיוור SMS לעסק אשר כוללות ממשק ניהול פשוט, אוטומציות SMS מתקדמות וגישת API למפתחים שרוצים לקחת את המערכת לקצה.