בישראל יש כיום כ 200 קבוצות נטוורקינג עסקיות שמפגישות בין בעלי עסקים ופרילנסרים למפגשים שנועדו להרחבת המעגל העסקי של כל אחד מהם. חלק מהמפגשים הללו נערכים פיזית וחלק מהם, בעיקר בעקבות הקורונה, נערכים באמצעות רשת האינטרנט והאפליקציה של ZOOM. אם אתם מעוניינים להרחיב את המעגל העסקי שלכם, כדאי להכיר את הקבוצות המובילות בתחום זה.
בעלי עסקים או פרילנסרים ועצמאיים מחפשים כל הזמן איך להגדיל את מעגל הלקוחות שלהם וכמובן את הפעילות העסקית בעקבות כך. אחת השיטות שעובדת נפלא מהבחינה הזאת, בעיקר עבור בעלי עסקים קטנים ופרילנסרים היא מפגשים של נטוורקינג לעסקים.
מה זה נטוורקינג לעסקים?
מפגשים של קבוצות נטוורקינג לעסקים נועדו להפגיש בין 20-50 בעלי עסקים קטנים ופרילנסרים למפגש של שעה עד שעתיים במהלכם יש להם את האפשרות להציג את עצמם ואת העסק שלהם וליצור קשרים עסקיים חדשים.
מפגשים שכאלו נערכים בכל רחבי הארץ מאז שנות השמונים כאשר יש הבדלים קטנים בין המפעילות השונות של הקבוצות הללו. גם בתוך כל מפעילה שכזאת יש לעתים חלוקה למפגשים של ספיד נטוורקינג או מפגשים רחבים יותר ולעתים ההבדל הוא בין מפגשים פרונטליים לכאלו שנערכים בצורה של מפגשי נטוורקינג בזום.
השתתפות במפגשים הללו עולה כסף, לרוב בטווח של 2000-3000 ₪ לשנה כחבר קבוצה או 30-50 ₪ השתתפות במפגש בודד כאורח. יש לברר זאת מראש כמובן.
היכן אפשר למצוא קבוצות נטוורקינג לעסקים?
כאמור יש מעל ל – 200 קבוצות נטוורקינג ברחבי הארץ שמנוהלות על ידי כמה מפעילים שונים ואלו 3 המובילים שבהם:
- ארגון BNI – הרשת הגדולה ביותר לנטוורקינג עסקי בארץ ובעולם היא גם הראשונה שנוסדה עוד לפני עשרות שנים. כיום היא מציעה פריסה של כמעט 80 קבוצות נטוורקינג בכל רחבי הארץ אשר מבוססות על דמי מנוי חודשיים ושיטה המבוססת על "הנותן מקבל", כלומר המטר ההיא שכל המשתתפים יעזרו לתת עבודה למשתתפים אחרים ובתמורה יקבלו גם כן. כל זאת ללא עמלות או יחסי תשלום כלשהם בין החברים כמובן.
- עסקים עושים עסקים – ארגון מקומי עם כ 50 קבוצות פעילות בפריסה ארצית מצפון לדרום. מבוסס על שיתופי פעולה עסקיים והפניות בין חברי הקבוצה שיכולים גם לזכות על כך בתגמול של קרדיטים שונים שיכולים להיות שווים כסף עבורם.
- ארגון IBC – ארגון מקומי עם כ 30 קבוצות פעילות בעיקר מחדרה עד גדרה. המוטו כאן הוא של "לא טוב היות בעל העסק לבדו" ולכן המטרה היא חיבורים עסקיים שיעזרו לכל חבר בקבוצה להתפתח עסקית ולגדול בעזרת החברים שלו לקבוצה.
פועלים בנוסף לכך מספר ארגונים קטנים יותר וגם כמה קבוצות שעומדות בפני עצמן ומציעות מפגשים שכאלו.
איך מנוהל מפגש של נטוורקינג עסקי?
בהתייחסות למפגשים פרונטליים רגילים ולא מפגשי נטוורקינג בזום או ספיד נטוורקינג השיטה די זהה אצל כל הארגונים והקבוצות. לרוב המפגש מנוהל בצורה הבאה:
- דברי פתיחה של יו"ר הקבוצה
- הצגת חברי הנהגת הקבוצה
- הצגת שאר חברי הקבוצה
- הצגת האורחים במפגש
- דברי סיכום למפגש
בד"כ אורך כל מפגש עסקי שכזה הוא 80-90 דקות והדבר נתון לשינויים כמובן בין הארגונים השונים.
המאמר נכתב בשיתוף עם נטוורקר – קהילת נטוורקינג לבעלי עסקים שרוצים, חולמים ושואפים לקדם את עצמם למקום טוב יותר מבחינה עסקית. האתר מכיל קבוצות נטוורקינג ברחובות, כלים שימושיים וטיפים לבעלי עסקים שחולמים בגדול.