עיצוב דפי נחיתה דורש תכנון מוקדם, קביעת מטרות והבנה במבנה נכון שנדרש מדף נחיתה. המטרה של דפי נחיתה היא שהגולש המגיע אליהם יבצע פעולה שהמפרסם מעוניין בה. כאשר הדף בנוי נכון ויש מחשבה מראש מה מוביל למה, הפעולה מבוצעת בהצלחה ולשביעות רצון כולם. תמיד כדאי ללמוד מחברות מובילות שביצעו קמפיינים עם דפי נחיתה מוצלחים מאוד ולכן הדוגמאות הבאות.
דפי נחיתה הם אלמנט מרכזי בהצלחה של כל קמפיין פרסום. בשל כך תכנון ובניית דפי נחיתה מוצלחים הם משימה שיש להשקיע בה מחשבה רבה וביצוע ברמה גבוהה. כל התנהלות אחרת תוביל לדף נחיתה שלא ימיר היטב וכספים רבים יתבזבזו לשווא, גם אם הייתה חשיפה מדויקת לקהל לקוחות פוטנציאלי.
מה המטרה של דפי נחיתה בקמפיין פרסום?
דף נחיתה לעסק הוא האחרון בשרשרת השיווק שלכם. הוא הדף אליו מובילים את כל מי שנחשפו לפרסום שניהלתם ברשתות חברתיות, במנוע החיפוש גוגל או באתרים שונים. הגולשים שנחשפו לפרסום שלכם ילחצו על הקישור שיוביל אותם לדף נחיתה שלכם ושם המטרה היא לגרום לגולש לבצע המרה כלשהי שטובה עבורכם. המרה יכולה להיות קניה של מוצר, הזמנה של שירות, הרשמה לרשימת תפוצה וכן הלאה.
דפי נחיתה איכותיים ממירים לעתים פי 5 ויותר מכך מדפי נחיתה שאינם מעוצבים בצורה נכונה ומתאימה לקהל היעד או למטרות הקמפיין ולכן זאת טעות שעולה ביוקר. הכי טוב ללמוד ממי שמנהלים קמפיינים כאלו דרך קבע ויודעים להגיע ליחס המרה גבוה בזכות דפי נחיתה מעוצבים נכון.
דוגמאות של דפי נחיתה מוצלחים מהשנים האחרונות של חברות מובילות בתחומן בארץ ובעולם:
- WIX – החברה הישראלית שבעשור האחרון הפכה למובילה עולמית בתחום בניית האתרים מציגה דף נחיתה ארוך במיוחד אך לא עמוס בפרטים. הדף מוביל את הגולש לאורך מסלול ובו מוצגים בקצר היתרונות בולטים של שירותי החברה על פני המתחרים שלה. ליד כל יתרון שכזה ובסיום המסלול יש כפתור קריאה לפעולה כדי שהגולש יבצע המרה מוצלחת.
- UDEMY – האתר מספר 1 בעולם לקורסים און ליין ברשת האינטרנט פונה לא רק לקהל הרחב אלא גם למעסיקים בתחומים שונים. עבורם הוקם דף נחיתה המציג את האפשרות שלהם להזמין קורסים והדרכות לעובדים בעלות משתלמת ביחס לחלופות ולחצן קריאה לפעולה ליד כל דוגמא לקורס שכזה.
- חשבונית ירוקה – 30 ימי ניסיון ללא התחייבות הם הדגש בדף נחיתה של חברת הנהלת החשבונות הדיגיטלית המובילה בארץ. הדף מציג בעיקר הסבר קצר על השירות, הדגשה על ההתנסות ללא התחייבות, טופס רישום מהיר ותמונות שיוצרות מצגת המדגימה את קלות השימוש במערכת.
- RISEUP – הלהיט של השנה האחרונה בתחום ניהול התקציב המשפחתי באמצעות אפליקציה בישראל פורח לא רק הודות לקמפיין גדול בטלוויזיה אלא בעיקר גם באמצעות קמפיין פרסום שמוביל לדף נחיתה מוצלח. בדף מוצגת הבעיה (מינוס גודל) לצד הפתרון (ניהול מרוכז ונוח של התקציב באמצעות האפליקציה). כמו כן יש מתן מענה לשאלה של אבטחת המידע באפליקציה וגם תקופת התנסות ללא עלות כדי להסיר את כל החששות.
- ACTIVE TRAIL – בתור חברה מובילה בארץ ובעולם להקמה של דפי נחיתה מוצלחים על בסיס תבניות עיצוביות מתקדמות, גם כאן הקמפיין כולל דף נחיתה שנותן מענה לכל הנקודות הרגישות בתחום – תקופת התנסות חינם, יתרונות השימוש במערכת ודוגמאות רבות של לקוחות מרוצים.
הדוגמאות הללו הן טיפה בים של דפי נחיתה מוצלחים יותר ופחות שיש ברשת האינטרנט מדי יום. כדאי מאוד ללמוד מהמוצלחים ולתכנן היטב את הדף שלכם כדי לא לבזבז זמן וכסף לחינם.
המאמר נכתב בשיתוף עם צוות המומחים של Landing Page אשר סוקר מערכות מומלצות לבניית דפי נחיתה בישראל (אקטיב טרייל, רב מסר, שלח מסר וכדומה) או בעולם (מיילצ'ימפ, AWeber וכדומה).